top of page

ישראלי עם אזרחות רוסית נעצר בגבול עם נורבגיה: "צילם עם רחפנים בניגוד לחוק"

הרשויות בנורבגיה חקרו את ויאטלי רוסטאנוב (50) לאחר שעמד לחצות את הגבול לרוסיה כשברשותו שני רחפנים ויותר מ-4 טרהבייט של תמונות וסרטונים מביקורו שנמשך כחודשיים. שירות הביון: אם יתגלה כמרגל - נוביל את החקירה

איתמר אייכנר| 15 אוקטובר 2022 | 17:55 | Ynet

ישראלי בעל אזרחות רוסית נעצר במעבר הגבול עם נורבגיה כשברשותו תיעודים רבים שצילם באמצעות רחפן בשטח הנורבגי. העצור (50), ויטלי רוסטאנוב שמו, נלקח לחקירה לאחר שניסה לחזור לרוסיה דרך מעבר הגבול סטורסקוג שבצפון המדינה - היחיד שמחבר עם רוסיה.


לטענת הרשויות הנורבגיות, רוסטאנוב נסע ברחבי נורבגיה מאז אוגוסט, ונעצר בשל הפרת סנקציות שאוסרות על אזרחים רוסים להטיס רחפנים מעל השטח הנורבגי.



(צילום: shutterstock)

"אנחנו צריכים עוד זמן כדי לפענח ולנתח כמות העצומה של התיעודים שצילם", אמר החוקר אנג'ה אינדביור. אף שניסה להסביר לחוקרים כי הוא תייר תמים שצילם עם שני רחפניו למטרותיו האישיות, החוקרים מצאו יותר מ-4 טרהבייט (4,000 ג'יגהבייט) במתקני אחסון שונים שהיו ברשותו של רוסטאנוב.


ברקע המלחמה באוקראינה והחבלה בצינור הגז "נורד סטרים", הרשויות הנורבגיות הגבירו לאחרונה את רמת הכוננות בעקבות דיווחים על מל"טים לא מזוהים שנצפו מעל שדות נפט וגז, וחיל הים תגבר את סיוריו גם בים הנורבגי וגם בים הצפוני. כמו כן, בנורבגיה דיווחו לאחרונה גם על תצפיות מסתוריות שערכו מזל"טים בסביבת תשתיות קידוח הנפט והגז בים שבבעלות המדינה.


השופט המקומי החליט להעביר את רוסטאנוב למעצר זמני וקבע כי ישנו חשש שינסו להימלט מהליך שיפוטי. שירותי הביון של נורבגיה הודיעו שאם יתברר כי האיש ריגל אחר נורבגיה - הם יהיו אלה שיובילו את החקירה.




143 צפיות
WhatsApp logo
bottom of page