top of page
  • yuval ICD

חושבים שהבנתם את כל התהליך להוצאת רישיון מטיס לרחפן / כטב״מ?

במאמר הבא תוכלו למצוא את כל התהליך מא׳ ועד ת׳ , את כל החובות ואת כל העובדות שעל כל מטיס לדעת ולבצע:

בשנים האחרונות אנו נוכחים לקצב המהיר בהתפתחות ובהתקדמות הטכנולוגית בכל הקשור לעולם התעופה הלא מאויישת ובעיקר רבי הלהב, כטב"מ, רחפנים, במדינת ישראל ובכלל בעולם.

עולם תעופה זה, מעניין ומושך אנשים רבים וברוב המקרים מביא אותם לרכישת רחפן- כלי טיס קטן, מתקדם ואמין, וזה רק בכמה אלפי שקלים. הרוכשים המאושרים נהנים מההטסה לצרכי פנאי וספורט, אך מהר מאוד ההתלהבות מושכת אותם לכיוונים מסחרים ומשם הדברים נראים אחרת.

כאשר נכנסים לאינטרנט, מתחילים לבדוק את סוגי ההיתרים והרישניות השונים, את התהליכים לכל דבר, ועוד מושגים שונים כמו, מפעיל אווירי, רישום כלים וכו׳ תוך כדי כך ממשיכים ומבצעים סקר שוק נרחב עוד יותר ובודקים מול החברות שונות, אך שבהרבה מהמקרים, נוצר בלבול. לבסוף, לאחר התיעצויות מחליטים להירשם לחברה מסוימת ומתחילים את הקורס ואת התהליך להוצאת הרישיון.


אך לא כאן הדברים מסתיימים. אנו נתקלים בהרבה מקרים בהם תלמידים מגלים בדיעבד על עובדות וחובות החלים עליהם לצורך קבלת הרישיון למשל, חובת מפעיל אווירי, חובת ביטוח, חובת רישום כלי תעופה ועוד מספר נושאים אשר נדבר עליהם בהמשך.


בעת שלב הראשון בתהליך הרישיון, התלמיד יושב שבועות ואף חודשים ומקדיש זמן יקר ללמידה למבחן העיוני. התלמיד לומד את החומר הנלמד ומתרגל שאלות לקראת המבחן העיוני ברת"א, מחפש מקורות מידע שואל חברים מתיעץ עם כל מי שרק ניתן ומתרגל מספר רב של פעמים במחברות את החומר עד שלבסוף מחליט לגשת למבחן העיוני שברשות התעופה האזרחית.


בשביל לגשת למבחן העיוני, יש למלא טופס מקוון באתר של רשות התעופה ולשלם את האגרה הנדרשת. לאחר מכן, ניגשים למשרדי רשות התעופה בקרית התעופה בתאריך שנקבע.

לאחר שעברנו את שלב העיוני בהצלחה, מתחילות ההכנות לשלב המעשי:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

הזכרנו קודם שלפעמים שוכחים לומר לנו חלק מהחובות שלנו כמטיסים. אחד הדברים הללו, זה מספר שעות טיסת החובה:

היתר 4 ק"ג = 6 שעות טיסה חובה + שעת לילה

היתר 25 ק"ג = 10 שעות טיסה חובה + שעת לילה

היתר 2,000 ק"ג = 15 שעות טיסה חובה + שעתיים לילה

יש לזכור שעל חובת התלמיד לדאוג לעבור את מספר השעות הנדרשות. במקרים רבים החברות מדווחת לרשות התעופה את מספר השעות הנדרש בתפיסת רישוי שבפועל המטיס עבר הרבה פחות, ובכך מגישים יומן שיקרי לרשות התעופה.





במהלך השלב המעשי, נפגשים למספר מפגשים בהם לומדים להטיס במצבים אפשריים ומתכוננים למבחן המעשי. גם בשלב הזה יש למלא טופס מקוון ולשלם את אגרת המבחן המעשית ונרשמים למבחן.

לפעמים עוברים את המבחן בפעם הראשנה ואם לא, משלמים שוב את האגרה וניגשים שוב למבחן השני... וכך הלאה, עד שעוברים.

ושכבר אנחנו בטוחים שסיימנו את התהליכים, נאמר לנו שעלינו להירשם למפעיל אווירי על מנת לקבל את ההיתר המבוקש לידינו. מספר חברות רושמות את המטיס לתקופה של חודש רק בכדי לקבל את ההיתר (כרטיס הפלסטיק) ומיד עם קבלתו, מסירים את המטיס מרשימה, ללא הודעה מקדימה... דבר זה גורם להיתר לא להיות בתוקף.


יש לציין שמרגע זה האחריות על המטיס עצמו לדאוג למפעיל אווירי: אופציה ראשונה היא להצטרף לחברה בעלת רישיון מפעיל אווירי כמו הארגון הישראלי ICD בעוד שהאופציה השניה היא להקים מערך אווירי של עצמו.


אז בשעה טובה קיבלנו את ההיתר!

עברנו את המבחן העיוני, עברנו את המבחן המעשי, נרשמנו למפעיל אווירי, רשמנו את הכלי ועשינו ביטוח, אנו מוכנים להתחיל לבצע עבודות......


אך מה עכשיו? שילמנו לא מעט מכספנו על הוצאת רישיון... נצלם מסיבת בר מצווה? או בניין להשקעה ?




מה עושים? למי פונים? מה בכלל ניתן לעשות עם הרישיון? איך אפשר להשיג עבודות? איזה מקצועות יש בעולם התעופה? איזה כלי תעופה אני צריך לסוג העבודה? איזה מתעדים צריך לבחור לסוג פרוייקט? איזה פרוייקטים ניתן לעשות? האם ניתן להשתתף במכרזים בתחום הכטבמים? איך מגישים הצעת מחיר בעבודה עם כלי תעופה? ועוד המון המון שאלות....


הארגון הישראלי לרב להב - בית הספר הארצי והרשמי לתעופה לא מאויישת. הינה חברה למען הציבור באישור רשות התעופה האזרחית. הארגון מאגד בתוכו את האנשים המקצועיים ביותר בתחום הכטב״מ ואת מקצועות התעופה הלא מאויישת באופן המקצועי ביותר. הארגון הישראלי לרב להב כאן עבורכם לכל שאלה ועזרה!

בית הספר הרשמי – הארגון הינו הגוף היחידי במדינת ישראל תחתיו תוכלו לממש את יכולות הכטב״מ שלכם ואנחנו כאן בשביל לפתוח לכם את העיניים לנקודות שלא ראיתם או פספסתם וללמוד את המקצועות החדשים והמתפתחים ביותר בארץ ובעולם!

במסגרת פעילויות והכשרות הארגון הישראלי לרב להב, תלמידים מוכשרים במקצועות אשר אף גוף אחר לא יכול להכשירם. מקצועות שיעניקו יתרון מעל כולם וכמובן תמיכה מתמשכת לאורך כל הדרך. הארגון מאמין בהנגשת החומר ומתן מענה פרטני ובכך כל התליכים נראים פשוטים וקלים יותר .

ההכשרות של הארגון עוסקות בכל קשת מקצועות הכטב״מ ובהם:

היתר מטיס להגדר כל המשקלים, הכשרות מטיסי פנים / חוץ שלא בקשר עין, הוצאת כלל ההיתרים של מטיסי הכטב״מ, קורס מדריכים להעשרת הידע, ביצוע הכשרות למטיסי פנאי וספורט, קורס תיעוד ומידול בתלת ממד ומדידות מהאוויר, קורס מטיס חקלאי העוסק בחקלאות מדייקת, קורס אבטחה באמצעות כטב״מ, הכשרות בתי ספר חישה מרחוק ועוד ועוד.


המעטפת של הארגון תדאג שתמיד תהיו מעודכנים, הארגון הישראלי לרב להב – בניגוד לחברות מסחריות אחרות, הינו חברה לתועלת הציבור אשר לא עוסקת בעבודות בתחום אלא בביצוע לימוד והכשרות בלבד.

איך זה בא לידי ביטוי?

בכך שהארגון מעביר עבודות למטיסים ודואג לתת מענה וליווי לאורך כל הדרך!

הארגון הישראלי לרב להב מעניק השתלמויות, ימי עיון ומפגשים חינמים לכל המטיסים הנמצאים תחת המעטפת של הארגון.


להתייעצות חינם ניתן להתקשר למספר 052-5076677

או להשאיר הודעה במספר 052-5076644


710 צפיות
WhatsApp logo
bottom of page