המדריך להפעלת הרחפן בחורף
החורף כבר כמעט כאן וכמו כל שנה עולה השאלה ״האם כדאי להטיס את הרחפן או לא?״

Picture By Jonathan Feist/ DRONERUSH
במדריך זה נלמד:
מהם הדגשים להם יש לשים לב בהפעלת רחפן בחורף
הסכנות בהפעלת רחפן בחורף
הכנות מקדימות שיש לעשות טרם ההפעלה
טיפולים ובדיקות שיש לעשות לאחר ההפעלה
החורף שמתאפיין במזג אוויר סוער וגשום, לרוב מהווה בעיה להפעלת רחפן אך עם זאת, לא חייב למנוע לגמרי את הפעלת הרחפן, לפחות כל עוד שומרים על מספר נהלים אישיים שבאמצעותם ניתן להטיס גם בעונת החורף ומבלי לסכן את הרחפן שלנו.
בדיקת מזג האוויר לפני יציאה לשטח ההטסה
כיום , ניתן להוציא חיזוי של מזג האוויר אפילו מספר ימים לפני ההטסה.
אל תתעצלו , הוציאו מידע על מזג האוויר לפני הטיסה.
אם ראיתם רוחות חזקות או גשם שעשוי לתפוס אתכם לפני הטיסה, לא להטיס!
יש לשים את הדגש על כך שמדובר במוצר חשמלי שברוב המקרים אינו עמיד למים.
כידוע, מים ומוצרי חשמל – אינם שילוב מנצח..
ניתן לבדוק אם מזג האוויר מתאים לביצוע טיסה עם רב להב באמצעות האפליקצייה : "UAV FORECAST".
בצעו בדיקות שוטפות לרב הלהב טרם הגעה לשטח הטיסה
ללא קשר למזג האוויר , כדאי לבצע בדיקות שוטפות לרב הלהב אחת לכמה טיסות.
הבדיקות אשר אנו ממליצים עליהן הן:
בדיקה חינמית אצל מדריך בארגון – לחברי הארגון.
בצעו בדיקה ויזואלית לכטב״מ; וודאו כי אין סדקים או שברים בגוף הכטב״מ או בפרופלורים
בדקו את הסוללות; יש לוודא כי הפרש התאים בסוללה אינו עולה על 0.07 בין תא לתא וכי הסוללות אינן נפוחות, בנוסף לכך יש לוודא הגעה לטמפרטורת עבודה בעת ההגעה לשטח הטיסה
אזהרה: הטסה מתחת לטמפרטורת עבודה עלולה להביא לנפילת מתח , כשלים וריסוק רב הלהב!
מומלץ לוודא כי אתם נמצאים בגרסת ההפעלה המעודכנת ביותר , ניתן לוודא זאת בתוכנה DJI ASSISTANT 2 המותאמת לרחפן אותו אתם מפעילים.
מומלץ לבצע מדי פעם כיול IMU וכיול חיישנים , כיול חיישנים ניתן לבצע דרך תוכנת DJI ASSISTANT 2 , ניתן ללמוד דרך הבלוג באתר הארגון כיצד לבצע כל כיול או לפנות לאחד ממדריכי הארגון לקבלת סיוע.
שמרו על קשר עין לאורך כל הטיסה!
מעבר לחובתנו החוקית לשמור על קשר עין עם רב הלהב לאורך כל הטיסה , אנו נרצה לשמור על קשר עין בשביל להבטיח הגעה מהירה לנחיתה במקרה של תחילת גשם .
בנוסף לכך, שמירה על קשר עין רציף תסייע לנו לשמור על בקרה עם רב הלהב ועל ההתמודדות שלו עם רוחות.
לשים לב לרוחות !
נתון זה משתנה בין רב להב לרב להב ובהתאם למפרט יכולות ההפעלה של כל כלי.
אנו תמיד נרצה לשמור הרב להב בפיקוח בעת הטיסה , עם זאת נשים דגש על מגבלות הכטב״מ.
רוב הכטב״מים יעמדו ברוחות של 27 קמ״ש וגם יותר אז זכרו להפעיל שיקול דעת אישי.
נעשה הכל בשביל לחזור עם רב להב ועם שלט ולא רק רב להב.
עדיף להפסיד תמונה יפה מאת הרב להב.
טיפ: במידה ותפסה אתכם רוח חזקה , ניתן לעבור לSPORT MODE זכרו כי מצב זה מבטל אחריות יצרן.
טיפ בונוס: מדריך מפורט להטסה עם הרוח קיים באתר הארגון יחד עם מדריכים רבים נוספים!
שימו לב לאחוז הסוללה!
גם אם הרוח לא תמנע מאיתנו לבצע טיסה , טבעי שבחורף יהיו רוחות חזקות מהרגיל , דבר שיביא למאמץ של הכטב״מ להתמודד עמן ולירידה משמעותית של אחוזי הסוללה בעקבות מאמץ הכטב״מ.
שימו לב כי אינכם ״טוחנים״ את הסוללה , תדאגו לנחות כבר ב25-35 אחוז ושימו לב כי הסוללה מספיק חזקה בשביל להביא את רב הלהב לנחיתה וכי הרוח והמרחק לא ימנעו זאת ויביאו לחירום ואבדן הכטב״מ!
שימו לב לנעילת GPS !
מי מכם שעבר הדרכה בארגון, למד על הסכנות שבמצב ATTITUDE . במצב זה, רב הלהב ישמור על גובה הטיסה שלו אך לא ישמור על מיקומו במרחב.
הסכנה בדבר עולה בחורף כאשר רוחות חזקות פוקדות אותנו ואז אבדן היכולת של רב הלהב לשמור על מיקומו במרחב יחד עם רוחות חזקות יביאו להתרחקות משמעותית ומהירה של רב הלהב מהמטיס .
הסכנה במצב זה היא שמטיס לא מספיק מקצועי יאבד את קשר העין מרב הלהב ואז הכטב״מ ייאבד או יתרסק.
דגש ! רב הלהב לא יוכל לבצע חזרה הביתה אוטומטית באבדן GPS ואבדן תקשורת מהשלט עקב העובדה ואינו יודע את מיקומו במרחב!
איבוד תקשורת יחד עם אבדן GPS יביא לאיבוד של רב הלהב ולריסוק!
לכן יש לוודא נעילה של לווינים, לפחות 11 לפני ביצוע טיסה וכן לשים לב למשך הזמן שלוקח לרב הלהב להינעל על GPS וכן על איכות הנעילה בעת הטיסה.
טיפ: מדריך להטסה במצב ATTI מפורסם באתר הארגון!
הימנעו מביצוע טיסות מעל הים!
זכרו כי בחורף גובה הגלים משתנה והים לא צפוי , עדיף להימנע מטיסות מעל הים ואם בכל זאת הטיסה מתבצעת , שמרו על גובה ביטחון ופקחו אלף עיניים.
מעבר על בד״ח (בדיקות חיוניות) לפני , בזמן ואחרי טיסה.
מומלץ להכין בד״ח אישי לחורף ובו שימו דגשים על דברים שמתאימים לחורף.
בד״ח הנו מרכיב חשוב על מנת להבטיח כי הטיסה תתקיים בצורה בטוחה.
מה עושים אם רב הלהב נרטב בעקבות גשם?
במצב כזה יש להביא את רב הלהב לנחיתה, לנתק במיידית את הסוללה מרב הלהב ולא לחבר בחזרה עד ווידוא כי רב הלהב יבש לחלוטין ולפנות למעבדה לצורך בדיקה מקצועית!
יש שממליצים לשים את הרחפן באורז.....
מדריך זה יוכל לסייע לכם בביצוע הטיסות בחורף.
אנו ממליצים להגיע להשתלמויות בארגון וללמוד עוד על הסכנות של הפעלת רב להב וטיפים נוספים לביצוע טיסות במזגי אוויר שונים.
טיסה נעימה ובטוחה!